W aktualnej sytuacji rynkowej, oraz wobec czekających nas zmian, kluczowym elementem do tego, by firma przertwała jest identyfikacja i weryfikacja rzeczywistych szans i zagrożeń. Jednym z głównych aspektów w każdej organizacji jest komunikacja, w tym okresie często utrudniona poprzez konieczność pracy zdalnej.
Dla firm, które miały niewielkie doświadczenie w tej kwestii, a musiały wprowadzić taki model jest to olbrzymie wyzwanie. Pojawiają się różne wątpliwości na temat zagadnienia kontroli, organizacji pracy, zaufania, czy też poczucia niesprawiedliwości w sytuacji, kiedy część zespołu nadal pracuje stacjonarnie.
Menedżerowie, którzy wcześniej nie zarządzali zespołem rozproszonym z dnia na dzień zostali postawieni w trudnej dla nich sytuacji i bardzo często popełniają błędy, które skutkują zmniejszeniem zaangażowania pracowników, pogorszeniem relacji lub mało skuteczną komunikacją.
Warsztaty opisane w tej ofercie wspierają menedżerów w zarządzaniu zespołem zdalnym, zarówno w sytuacji, kiedy wszyscy pracownicy pracują z domu, jak i w sytuacjach mieszanych, np. menedżer zarządza zdalnie zespołem pracującym w firmie.
Ich istotą nie są techniczne zagadnienia pracy online, lecz takie nawiązanie kontaktu z pracownikami, które pozwoli na pracę w atmosferze zrozumienia, z zaangażowaniem, z koncentracją na szukanie rozwiązań i wykorzystanie potencjału.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA
Ze względu na specyfikę każdej firmy – zróżnicowaną organizację pracy, strukturę, zastosowane rozwiązania na okres pandemii itp. oraz indywidualne umiejętności każdego menedżera, optymalnym rozwiązaniem jest przeprowadzenie 5-krokowego cyklu szkoleniowego.
Podczas wywiadu z decydentami ustalone zostaną kwestie głównych wyzwań, specyfiki firmy, kluczowych wartości, modelu zarządzania, na podstawie których zostaną przygotowane warsztaty ogólne.Najczęściej jest to tematyka związana z kwestią metod kontroli pracowników i przekonań menedżerów w tej kwestii, zbudowania zaangażowania, delegacji zadań, wyzwań komunikacyjnych oraz rozładowania napięć.
Po warsztatach zostaną przeprowadzone rozmowy 1:1 z każdym uczestnikiem, na temat jego wątpliwości i specyficznych potrzeb.
W przypadku powtarzalnych potrzeb na kolejnych warsztatach zostaną przepracowane zgłoszone zagadnienia.
Te warsztaty są też bardziej ukierunkowane na miękkie zagadnienia – styl zarządzania, otwartość na potencjał pracowników, budowanie relacji. Taka sekwencja jest optymalna – po rozmowach indywidualnych zaufanie do trenera rośnie, więc łatwiej uczestnikom otworzyć się na aspekty miękkie.
Spotkanie podsumowujące z decydentami ma na celu przekazanie wniosków z warsztatów i ustalenie dalszej roli decydentów we wzmacnianiu zaangażowania.
Oferta obejmuje cały 5-krokowy cykl, w tym warsztaty dla grupy maksymalnie 15 menedżerów, z podziałam na grupy. Maksymalna wielkość grupy to 6 osób.
Przykładowo, przy grupie 15 osób w praktyce oznacza to warsztaty w liczbie 6 sesji (3 grupy po 2 warsztaty), przy grupie 12 osób są to 4 sesje (2 grupy po 2 warsztaty)
Spotkania online poprzez narządzie komunikacyjne Klienta lub trenera (ClickMeeting).
Czas realizacji: cały cykl warsztatów to około 2 tygodnie od zamówienia (za uzgodnienie terminów sesji odpowiedzialny jest organizator po stronie Klienta).
Rozliczenie zależne od sytuacji Klienta – dla branży wyjątkowo dotkliwie dotkniętych przez epidemię możliwość skorzystania bezpłatnie lub z odroczonym zobowiązaniem rozliczenia.
Krok 1 bezpłatny dla wszystkich firm.
PROWADZĄCY
Trener biznesu, dyplomowany coach. Ośmioletnie doświadczenie w zarządzaniu złożonymi zespołami w strukturach rozproszonych, w tym praca w trybie home office przez 5 lat. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.